RÅDGIVNING

Uvildig Rådgivning


Som selvstændig bogholder, under branchekode 692000 (Bogføring og Revision; Skatterådgivning) og medlem af Cereda er jeg dækket af en kollektiv professionel ansvarsforsikring igennem Söderberg & Partners (police nr 156-08651773-14023).


Ønsker du en rådgiver som ikke er motiveret af et potentielt kundeforhold, og som er dækket imod forkert rådgivning, så skal du være betalende kunde for at være dækket. Kundeforholdet behøver ikke være vedvarende.


Hvordan kan man være kunde, og samtidig ikke være kunde?

Motivationen for mig som bogholder (eller for revisorer for den sags skyld) vil altid være at få hele bogholderiet. Det vil sige hele bogholderiet,  årsregnskabet og selvangivelse - fordi det tjenes der mest på. Det optimale vil være at du opfatter os som en "one-stop-shop" for bogholder og regnskab - inklusive rådgivning.

Hvis den store opgave er den motiverende gulerod, så kan man foranlediges til at tilbyde gratis rådgivning, for potentielt at få den opgave ind som virkelig er interessant for ens egen virksomhed. Dermed bliver rådgivningen også potentielt set skæv-vredet, så man som "gratis kunde" foranlediges til at tro at man har behov for rådgiveren, fordi rådgiveren skaber et behov der ikke reelt er der.

Det er slet ikke nødvendigt at havne i den problemstilling.


Betal for rådgivning, som en one-off - og få den ægte uvildige rådgivning. Der er afklaret forhold for begge parter - min forventning er at du fortsætter med dit nuværende regnskabssetup, og jeg behøver ikke gøre mig interessant og salgsklar. Du dækkes af min rådgiver forsikring. Du får mit indput, og betaler regningen som er baseret på mit medgåede tidsforbrug, eller en fast pris.


Prisen er højere for disse opgaver, netop fordi du ikke opfattes som en potentiel kunde på nogen måde, men stadig skal bidrage til rådgiver ansvaret, og evt. skal dækkes af det.


Hvorfor søger man rådgiver?

Du kan som ejerleder have brug for at få en henvisning som drejer sig om en specifik regnskabsmæssig problemstilling, fordi du skal finde en speciel skatterådgiver, eller er på udkig efter en ny partner til dit bogholderi, som har særlige specifikationer.

Måske er din nuværende bogholder dygtig til ydelser men har besværligheder med digital bogholderi i en webshop - det er ikke altid at kompetencerne matcher, og det er ok at det er sådan - men der er løsninger og kompetencer på markedet som kan indfri dine behov,  og alting kræver lidt indkøring, så forventningsafstemning er også en del af et positivt match.


Det kan også være en mindre opgave hvor du har brug for en regnskabskyndig til at tjekke tingene igennem og komme med input fra en baggrund du måske ikke selv har.


Nogle opgaver af kortere varighed, kan godt fortolkes som rådgivningsopgaver (f.eks gennemgang af budgetter, bisidder ved møder o.a.).


Der laves ikke aftalegrundlag for denne type opgave. Det er derfor din pligt som kunde at sørge for at problemstillingen er formidlet korrekt, og fordi, at det medgåede tidsforbrug i denne type opgaver kan fordobles grundet hvidvask kontroller uden værdi for kunden. Hvis det er en potentiel kunde skal der laves en risikovurdering.


Opgaven kan tages pr. telefon, mail, web eller anden remote løsning i hele landet. Ved mere fortrolige og specifikke problemstillinger anbefaler jeg et fysisk møde på neutral grund.

Ordinære rådgivningsopgaver

Uvildig økonomisk rådgivning

Baseret på medgået tid


Du kontakter mig, vi taler om omgaven, du sender mig noget materiale og jeg kigger på tingene og kommer med mit input. Du får et svar på skrift, og jeg sender dig en faktura for den tid jeg har brugt på det.

Og hvis det bare drejer sig om en checkliste, over de ting man skal huske når man lukker måneden ... så er det også super fint.

800.00

Henvisning til regnskabskyndig rådgiver, skatterådgiver, revisor, freelancer eller medarbejder

Fast pris


Du kontakter mig med nogle specifikke opgaver, eller arbejdsområder - jeg søger i mit professionelle netværk efter en som har erfaringen og søger at tage opgaven, og sætter jer sammen. Er der ikke god kemi forsøger vi igen. Du kontaktes ikke af parter som ikke har kompetencerne.

Der er ingen provision indblandet imellem mig og den kommende part.

600.00

Specifikke rådgivningsopgaver

Gennemgang af kreditorbogholderiet

Baseret på medgået tid


Du kan nogle gange have behov for at få friske øjne på processen med jeres kreditor flow. Er der ting der kan gøres på en anden måde, smartere, hurtigere, mere sikkert - og det er helt op til jer at definere jeres egne behov. Jeg afdækker markedet og kommer med forslag.

850.00

Oprettelse af arbejdsprocess manualer, KPI's eller andet.

Baseret på medgået tid


Jeg sidder med på sidelinien og dokumenter og skaber manualer, således at din afdeling er bedre sikret ved længerevarende sygdom, ved interim perioder hvor der er mangelfuld dækning således at din afdeling fortsat kører med 75% indtil der er en ny medarbejder på plads. Vurdering af KPI's/måltal er en individuel sag - og kan kræve adgang til revisionslogs fra dit system.  Ønsker i at identificere hvor i jeres process der sker fejl, så kan en gennemgang af logs være en god ide, for at se hvor i processen det sker.

Alle mennesker laver fejl, og nogle systemer gør også. Fejl er en naturlig del for at opnå success - så find ud af hvor i kan forbedre jer selv, og blive bedre. Det skaber gennemsigtighed - også selvom det måske kun er for en kort periode.

700.00

Åbningstider


Mandag:   Lukket (1)

Tirsdag:     Lukket (1)

Onsdag:    Lukket (1)

Torsdag:    Lukket (1)

Fredag:      12-15 (2)


(1) Det fysiske kontor er lukket på disse dage grundet off-site opgaver.


(2) Kontoret er åbent, og der kan bookes møder mv.


Der svares på mail og tlf inden for 24-48 timer.

STOISK

  Din bæredygtige bogholder


Staget 48

3070 Snekkersten

Danmark

 

Email: Indbakke@stoiskregnskab.dk

 

Telefon: 61 27 76 76

Copyright @ STOISK |  CVR-nr.: 28 91 97 19 | Staget 48 | DK-3070 Snekkersten | Danmark