Kreditorbogholder

Kreditorbogholder


Branchen er i forandring, og selvom der kommer nye værktøjer til at digitalisere bogholderiet er der stadig behov for kreditorbogholdere med erfaring, som kan vurdere processerne, vedligeholde godkenderflows, validere nye leverandører og servicere leverandører med revisionsforespørgsler. Store virksomheder vil have behov for fastansatte fagfolk til at sikre at disse processer kører som de skal, men mindre virksomheder kan vurdere om en gennemgang af processerne omkring kreditorerne kører som de skal, når man ikke selv ligger inde med kompetencerne.


Ønsker du en rådgiver som ikke er motiveret af at beholde sin stilling, så få en uvildig rådgiver der har fingeren på pulsen - der er værktøjer for små selvstændige som sikrer en god behandling af leverandørfaktura, med tidsbesparelser for øje - som kan sættes op til at give tidsbesparelser på sigt.


Kreditorbogholderi


Kreditorbogholderiet håndterer leverandører og sikrer en god process så de penge der står på firmaets bankkonti ikke uden årsag forlader firmaet.


En god kreditorbogholder sikrer at de dokumenter der modtages er valide til fradragsformål, at faktura lægges ind med rigtig betalingsdato og vedligeholder godkender flows, betalings oplysninger på leverandører og andre stamdata. Afhængig af organisationen kan systemerne der bruges være tunge og besværlige, og det kræver god kommunikation med leverandører og, at man er opmærksom på faktura der hænger i systemet.


Den vigtigste opgave er, at de leverandører man er afhængig af bliver behandlet som samarbejdspartnere men forhindrer ikke, at der bliver tilbageholdt betalinger af dem der er ansvarlige for betalingerne. Beslutter en leverandør at stoppe samarbejdet kan det have invaliderende betydninger for omsætningen.


Når alt er klargjort til betaling, så kræver det også kendskab til at effektuere betalinger - danske såvel som internationale, og selvfølgelig at deltage i bankafstemninger og kreditorafstemninger.


Stoisk kan tage sig af denne process, og gennemgå jeres nuværende setup for at finde sårbarheder mod svindel i jeres system, eller processer der kan forbedres til fordel for jer. Ofte kan en bestemt politik, eller mangel på samme koste meget på bundlinien. Svindel havner jævnligt i medierne når det er offentlige arbejdsgivere, og nogle gange vælger private virksomheder at holde det skjult for at sikre deres eget omdømme.


Stoisk kan gøre dine managers opmærksomme på hvilke fælder kan kan være i faktura, hvilke typer omkostninger der kan ligge over markedspris, og hvilke tiltag der skal til for at ændre på omkostningstrykket så i nemmere kan holde budgetterne.


STOISK

  Din bæredygtige bogholder


Staget 48

3070 Snekkersten

Danmark

 

Email: Indbakke@stoiskregnskab.dk

 

Telefon: 61 27 76 76

Copyright @ STOISK |  CVR-nr.: 28 91 97 19 | Staget 48 | DK-3070 Snekkersten | Danmark

Stoisk på Facebook
Stoisk på Linkedin

Åbningstider


Mandag:   Lukket (1)

Tirsdag:     Lukket (1)

Onsdag:    Lukket (1)

Torsdag:    Lukket (1)

Fredag:      12-15 (2)


(1) Det fysiske kontor er lukket på disse dage grundet off-site opgaver.


(2) Kontoret er åbent, og der kan bookes møder mv.


Der svares på mail og tlf inden for 24-48 timer.

Vi bruger småkager til at måle på brugen af hjemmesiden. Ved at fortsætte accepterer du også brugen af småkager.

Accept