Vores bogføring
Det vi laver på kontoret handler egentlig om de aftaler vi har indgået, for vi gør hvad vi har aftalt – men hvad indebærer det så i praksis?
De bilag vi får ind enten i elektronisk form eller i hardcopy bliver sorteret og brugt i elektronisk format. Der kan være store fordele i at digitalisere bilagene, da mange programmer i dag kan aflæse selv små kvitteringer helt eller delvist. Der er krav om at man skal opbevare regnskabsmateriale i god stand i 5 år, og såfremt der skulle være en skatteforespørgsel er det meget hurtigt i så fald at finde de rette bilag.
Der er ingen tvivl om at fra hardcopy til digital form koster det noget ekstra, men værdiskabelsen kommer bagefter.
Vi kigger på om omsætningen er kommet ind, enten har du selv faktureret eller benytter måske andre former for registrering af salg – MobilePay, iZettle eller andet. Ikke alle bruger debitormodul, da de har meget salg til enkeltkunder – og måske har du brug for hjælp til fakturering.
Vi tager løbende kreditorbilag og finansbilag og får bogført således at dine omkostninger ligger rigtigt i bogføringen. Ikke alle virksomheder bruger et kreditormodul, men det er vigtigt for vores planlægning at omkostningsbilag er inde så tidligt som muligt i processen.