Regnskabskonsulent som midlertidig assistance

Midlertidig assistance i København og Nordsjælland

“Barsel er fantastisk … bare ikke lige i bogholderiet”.

De cases STOISK har været igennem har været forløb af længere og kortere varighed – eksempelvis som erstatning for en medarbejder på barsel i over et år, som en medarbejder 10-50 timer om måneden, som assistance og oplæring af ny medarbejder i forbindelse med opsigelser eller med offshoring af økonomi opgaver.

Jeg har selv været i nogle af de afdelinger som netop løfter de opgaver som det mest succesfulde danske virksomheder efterspørger i perioder, og derfor er jeg ikke bekymret for kvaliteten – til gengæld kan du med Stoisk være sikker på at få en medarbejder ud som arbejder med effektivitet for øje fordi det skaber værdi for din virksomhed – og ikke at skabe værdi for medarbejderens arbejdsplads som afregner efter tidsforbrug.

samarbejde

Hvad koster en konsulent?

Hos Danmarks største konsulenthus for økonomimedarbejdere, ligger en assistent fra priser på 5-800 kr. pr time for opgaveløsning hos virksomheden og helt op til 2.000 kr i timen for kompetencer i direktionsniveau.

En konsulent er fast tilknyttet og får ofte en fast løn, hvor en vikar typisk er et forløb hvor man får timer baseret på timer, og derfor er lønmodtageren ofte jobsøgende samtidig. Det betyder at vikaren typisk er billigere men har højere risiko for at miste fastholdelsen af kompetencen.

Hvad er forskellen?

Forskellen mellem STOISK og Danmarks største konsulenthus er:

  1. Jeg bruger flere penge på efteruddannelse.
  2. Jeg har som selvstændig en større interesse i, at du som kunde får størst muligt udbytte af mit besøg – derfor arbejder jeg mere med at effektivisere arbejdsgange end at registrere timer.
  3. Fleksibel prissætning – afregning pr. time eller faste priser.

Hvorfor skal du vælge STOISK?

Hos Stoisk får du en samarbejdspartner hvor værdiskabelsen har fokus hos slutkunden, hvor en god, konstruktiv, ærlig dialog er normen og hvor digitalisering og moderne værktøjer bruges og derfor kan vi typisk ikke samarbejde med konsulenthuse som ønsker at tjene på en langvarig formidling af opgaven.

Jeg har 25 års erfaring og bruger hvert år mindst 2 dage på videreuddannelse inden for områder som mine kunder efterspørger. Typisk er det opdateret moms og regnskabsviden, men også løbende webinarer fra leverandører af digitale løsninger som jeg bruger i virksomheden og vedligeholdelse af og opkvalificering af lovgivningen.

Jeg har 25 års erfaring med regnskabsfaget og derfor har jeg rent praktisk har været igennem arbejdsopgaverne før.

Jeg ved godt før jeg starter opgaven, hvor eventuelle faldgruber og genveje ligger. Dette sikrer en bedre opgaveløsning.

Jeg har i omegnen af 1.400 timer til rådighed om året til alle kunder.

En normal arbejdsdag i storkøbehavn indeholder ca. 2 timers transport frem og tilbage og ca. 6 timers effektiv arbejdstid mellem 9-15.

For kunder der betjenes fra eget kontor har vi typisk priser baseret på volumen og opgaveløsning og en fleksibel arbejdsdag som kan variere meget.

Priser

Jeg tager ansvaret for bogføringen af dine bilag online i cloudbaserede økonomisystemer eller kommer hos dig og udfører forskellige opgaver.

Ydelse Beskrivelse Timepris (kr. ekskl. moms)
Lej en bogholder Generel økonomierfaring, ikke nødvendigvis i jeres specifikke system – men kan oplæres på kort tid. Typisk tastearbejde, lettere bogføring, arkivering og diverse ad hoc-kontorarbejde (ingen rådgivning/controlling). Erfaring med debitor, løn, kreditor og finans områder. 619,-
Lej en senior-bogholder Alle opgaver vedrørende bogholderi med flere års erfaring. Kan indgå i teams, vurdere materiale kritisk, foreslå forbedringer, arbejde selvstændigt, opsøge svar og håndtere alt ad hoc-arbejde, afstemninger, processer til månedsluk mv. Selvkørende efter kort oplæring. 729,-
Lej en controller Afstemninger, kontroller, gennemgang af regnskab, KPI’er/måltal, procesbeskrivelser mv. 849,-
Lej en underviser Få en senior-bogholder ud til dig med henblik på at gøre dig selvkørende med dit eget regnskab, og køre det fremover med et minimum af fejl, eller at undervise dine medarbejdere i dit specifikke økonomisystem. 1.499,-
Kørsel Pris inkl køretid, parkering og evt. bro pr. km. 17,-

Lidt om økonomisystemer

De har udviklet sig!

 

Jeg har arbejdet med regnskab og økonomisystemer siden 1999. Men min indlæring startede allerede i midten af 80’erne med en mor, der var revisor og et helt nyt system fra Damgård Data på en 486’er med monokrom skærm til over 100.000 kr. dengang. Jeg var imponeret!

 

Dengang var der store forskelle, og det var besværligt (dyrt) at få det rette system og finde en til at betjene det. IT var nyt og dyrt.

 

Problemstillingen er nogle gange den samme med de systemer, vi har i dag – at finde den rette person til det rette system.

 

Jeg har arbejdet med mange systemer gennem årene og kan derfor hurtigt sætte mig ind i dem. Min revisorbaggrund giver mig desuden mulighed for hurtigt at forstå, hvordan systemet er bygget op.

 

Indkørsel er minimal.

 

Jeg har også stor erfaring med procesbeskrivelser, automatisering og digitalisering, og jeg har en naturlig interesse for IT.

Navision

Concorde

C4, C5

Winfinans

Summasummarum

Microsoft Axapta 2012

SAP

Visma Business

Visma E-conomic

Danløn

Dataløn

DOS

Windows 3.1

Windows 95

Windows ME

Windows 8

Windows 10

Outlook

Excel

Word